Contentmarketing is een begrip dat steeds vaker is te horen. Veel bedrijven zetten volledig in op content marketing. Maar vaak gaat er een groot budget naartoe en is het achteraf onduidelijk wat er precies het voordeel van is en wat het binnenbrengt.
Het is daarom belangrijk om de contentmarketing op de juiste manier in te zetten. Wij zetten een aantal tips op een rij zodat jij alvast kan kijken wat je eventueel toe kan passen op jouw bedrijf.
Begin met een goede strategie
Beginnen met contentmarketing, omdat veel concurrenten ermee bezig zijn is geen goede keuze. Bedenk van tevoren goed met wat je kan en wilt bereiken met contentmarketing campagnes. Om dat te bepalen kun je natuurlijk wel kijken naar wat concurrenten doen. Maar kijk daarna goed naar wat het voor jou kan betekenen en hoeveel tijd en geld het ongeveer gaat kosten. Wanneer je een goede content marketing strategie hebt dan kan je namelijk aan de slag gaan met contentmarketing.
Invalshoeken naar andere branches
Een van de grote voordelen van contentmarketing is dat je een overlapping kan maken van jouw branche naar een andere branche. Kijk goed naar bepaalde onderwerpen of onderzoeken die gedaan kunnen worden en betrekking hebben op je eigen industrie, maar daarnaast ook die van iemand anders. In dat geval is het namelijk ook logisch en heb je een reden om contact te zoeken met bedrijven in die andere branche.
De juiste contacten
Misschien wel het belangrijkste binnen contentmarketing is het hebben van de juiste contacten. Het creëren van goede content is iets dat veel bedrijven kunnen, maar wanneer je ook nog eens veel connecties en contacten hebt om de content vervolgens te publiceren dan ga je daar helemaal de winst mee halen.
Een extern professioneel bureau inhuren
Het wordt ook veel gedaan om externe bureau’s in te huren voor het uitvoeren van de contentmarketing. De reden daarvoor is dat contentmarketing ontzettend tijdrovend is en er vaak intern niet voldoende resources zijn. Een extern bureau is dan de perfecte uitkomst.
Daarnaast kun je natuurlijk ook gebruik maken van de expertise van dat andere bureau. Zij hebben de juiste content in de branche en weten precies welke ideeën er viraal kunnen gaan en bij andere partijen worden opgepakt.
Recente reacties