In Nederland zijn meer dan 2 miljoen ondernemingen bezig met het verkopen van hun producten en diensten. Dat er zo veel ondernemingen zijn, betekent dat er vaak veel concurrentie is in de branche waarin jij met jouw onderneming opereert. Als je een eigen onderneming hebt, wil je natuurlijk wel op kunnen vallen tussen al deze concurrentie. Je wilt namelijk wel nieuwe klanten kunnen trekken en je wilt natuurlijk ook dat jouw bestaande klanten bij jou blijven. Maar hoe kun je je onderneming nu eigenlijk het beste in de picture zetten? Lees hieronder onze handige tips over hoe jij jouw onderneming zowel online als offline kunt laten opvallen!
Zorg dat jouw onderneming goed online vindbaar is
Onze eerste tips is ervoor zorgen dat jouw onderneming online goed vindbaar is. Deze tip klinkt erg logisch, maar soms is het moeilijker dan je denkt. Het beste is om gebruik te maken van zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO genoemd. Door beter vindbaar te zijn in de zoekmachines aan de hand van zoekwoorden wordt jouw bedrijf een stuk sneller gevonden, zeker wanneer iemand lokaal naar een bedrijf op zoek is. Zorg ervoor dat je begint met een goed zoekwoorden onderzoek, zodat je weet op welke termen jouw doelgroep allemaal zoekt. Optimaliseer vervolgens je content op basis van deze zoekwoorden. De zoekmachines weten op deze manier dat je relevant bent voor jouw doelgroep, waardoor je hoger in de zoekmachines komt te staan.
Laat je pand opvallen
Of je nu een eigen kantoor, bouwbedrijf of winkel hebt, je wilt natuurlijk laten zien dat je bestaat. Daarnaast wil je ook duidelijk maken dat je beter bent dan jouw concurrenten. Met goede gevelreclame zorg je ervoor dat klanten jouw bedrijf makkelijker kunnen vinden en zorgt er ook gelijk voor dat je een goede eerste indruk maakt. Door jouw pand op te laten vallen zorg je voor betere merkherkenning, een bepaald imago en een betere merkbeleving. Als je aan gevelreclame denkt, kun je natuurlijk aan een grote prent van je logo denken. Toch is er veel meer gevelreclame die je toe kunt passen. Denk hierbij aan raambelettering, lichtboxen of spandoeken.
Niet alleen de buitenkant van je pand is belangrijk, maar ook de binnenkant heeft een grote invloed op hoe klanten naar je bedrijf kijken. Er zijn veel verschillende zaken die je aan de binnenkant kunt optimaliseren. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van textielframes en om deze helemaal veelzijdig in te zetten kun je gebruik maken van dubbelzijdige textielframes.
Geef aandacht aan bestaande klanten
Vergeet ook zeker jouw bestaande klanten niet. Als een klant erg tevreden is over jouw bedrijf en bij jouw bedrijf blijft, geniet je vaak van gratis reclame. Klanten die loyaal zijn, zijn als het ware een ambassadeur voor jouw onderneming. Richt je daarom zeker ook op lange termijn samenwerkingen met klanten en maak strategische keuzes. Een bijkomend voordeel van aandacht geven aan bestaande klanten is dat het vaak minder tijd en daarnaast ook minder geld kost.
Recente reacties